dinsdag 24 januari 2012

STAP 4 FOT23F

Stap 4. Vooronderzoek (beeld, kleur en lettertype) onderzoek naar sfeer.


Onderzoek tijdschrift 'Streetwear.'

Ze gebruiken alleen maar 2 coloms zoals te zien is op deze spread

Het is een vrij druk tijdschrift maar niet onoverzichtelijk.
Er staan veel foto's in die over de hele bladzijde zijn verdeeld of de helft daarvan.
Op sommige pagina's hebben ze 2 foto's in een met wat tekst erbij.
Zie hier: 

De lettertype is simpel en overal het zelfde alleen soms dik gedrukt, groter of kleiner.
Er is niet echt een hele duidelijke lay out behalve dat er boven aan elke bladzijde een zwarte balk met een klein dun zwart streepje daaronder staat.


-
-
-
-
-
-


Onderzoek tijdschrift 'Elle.'

Ze gebruiken het meeste 3 coloms zoals je hier kunt zien.

Het is ook een vrij druk tijdschrift doordat ze gebruik maken van heel veel foto's en plaatjes,
de producten knippen ze als het ware uit en plakken ze rommelig bij elkaar met tekst eronder wat wel een leuk speels effect geeft. ik vind het zelf niet erg storen.

Ze maken gebruik van heel veel foto's naast de tekst. maar doordat de foto's bij elkaar passen en niet al te groot zijn vind ik het totaal niet storen, ik zou het alleen niet in mijn eigen tijdschrift doen omdat ik het niet zo mooi vind staan.


-
-
-
-
-
-

Onderzoek tijdschrift 'Cosmo Girl.'

Ze maken veel gebruik van 3 coloms zoals je hier kunt zien:

Bij een verhaaltje gebruiken ze 2 coloms, dat vind ik zelf ook wat overzichtelijker.



Het is een heel druk tijdschrift waarbij ze (volgens mij) zoveel mogelijk op een pagina proppen. ik vind het zelf onoverzichtelijk en zou het niet in mijn eigen tijdschrift zo doen.


-
-
-
-
-
-

Onderzoek tijdschrift 'Monki.'

Eigenlijk is dit niet echt een tijdschrift maar een collectie boek van wat ze allemaal in die winkel verkopen.
Ik vind het zelf een mooi tijdschrift, het is helemaal mijn smaak. een beetje apart maar niet te overdreven.



Ik vind dat de producten erg overzichtelijk zijn neergezet en toch zo dat het niet saai wordt.



Helft tekst helft foto




hier maken ze gebruik van 3 coloms met foto's ertussen.








Zelf wil ik het liefst 2 of 3 coloms gebruiken.
De lettertype wil ik ook simpel houden en de kleuren ook.
Ik wil vooral kleur laten terugkomen in de layout en de foto's,  en de lettertype gewoon zwart of grijs houden.

De doelgroep voor mijn magazine zijn mensen tussen de 17 en de 23

Geen opmerkingen:

Een reactie posten