woensdag 20 april 2011

Project Catwalk concepten

In de aankomende 8? weken worden we beoordeeld op onze foto's.
Concepten:


Thuis opdracht 'Mijn Club.'
Het moet een serie zijn van 10 foto's.
Mijn club kan zijn de sportclub waar je lid van bent, muziek club, vrienden club en verzin zo maar verder.
Ik heb gekozen om vriendenclub te fotograferen.
-
Ik ga 9 mensen apart op de foto zetten.
Doormiddel van één foto, proberen te laten zien hoe die persoon is.
Bijvoorbeeld op de skatebaan met een skateboard, zittend bij een kampvuurtje met een sigaret op, hangend op de bank voor de televisie, luisterend naar muziek, etc..
Dus, 9 mensen die vrienden van elkaar zijn, apart van elkaar fotograferen.
Op de 10e foto wil ik ze allemaal bij elkaar op 1 foto hebben, om te laten zien dat ondanks dat iedereen zó verschillend is, het toch echt een hechte club vormt. 'vrienden club'.

_____________________________________________________


Locatie Opdracht 'De Stad.'
Het moet een serie zijn van 10 foto's.
Dus in 10 beelden proberen de stad te laten zien,
Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet precies, maar hier (denk ik) een paar voorbeelden.
- Gebouwen (skyline)
- S'avonds fotograferen, met én zonder lange sluitertijd
- Vreemde vormen in de stad (bijv. geometrisch)
- Mensen die op straat lopen / oversteken
- Smalle onbekende straatjes
- Armoe
- Rijkdom
- Culturen

______________________________________________________


Studio Opdracht 'Muziek.'
Het moet een serie zijn van 5 foto's.
Het thema moet zijn 'muziek' dat kun je op veel verschillende manieren weergeven.
Hier een paar ideën die ik ga proberen uit te werken.
- Een meisje liggend op de grond tussen cd's. van boven af gefotografeerd.
- Jongen/Meisje zittend op een stoel met been over knie heen oordopjes/koptelefoon in en ipod in handen. kijkend naar ipod.
- Staand met koptelefoon op het hoofd, naar links of rechts kijkend, handen op de koptelefoon.
- Zingend + springend,
- Iemand schrijft/verzint een lied. zittend op stoel aan tafel. kladblok+pen+tabs
- Gitaarspelend.
- Naar de zijkant gedraait, hoofd wel naar de camera, LP (Moet ik dan nog kopen.) tussen zijn/haar handen
- Persoon van hoofd tot iets onder de schouders fotograferen (horizontaal of verticaal dat weet ik nog niet zeker) met een zwarte doek voor zijn/haar ogen, koptelefoon op het hoofd, en sigaret in zijn/haar mond+hand. Je moet goed de rook zien. Maar ik niet dat dit mag in het lokaal op school, ivm de brand alarmen.

Wat betreft de kleding, vind ik het niet erg nodig om daar allerlei kleding stukken voor mee te nemen of te kopen.
Ik wil de mensen fotograferen zoals ze zijn en van wat voor muziek ze houden.
Iedereen is verschillend en houd van andere muziek, daar wil ik niks aan veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten